Lajknij
nas na facebooku ;)
|
Charakterystyka
szko³y
Szko³a
Podstawowa
im. Kornela Makuszyñskiego w Czaplach
86-100 ¦wiecie
województwo kujawsko-pomorskie
tel./fax ( 0-52) 33 24 588
Baza
szko³y
Szko³a Podstawowa im. Kornela Makuszyñskiego w
Czaplach jest placówk± publiczn±. Organem prowadz±cym jest Gmina
¦wiecie, a nadzór pedagogiczny sprawuje Kujawsko-Pomorski Kurator
O¶wiaty w Bydgoszczy. Zlokalizowana jest na wsi, oddalonej o ok.
6 km od ¦wiecia. Budynek w którym siê mie¶ci to pomnik tysi±clecia
pañstwa polskiego. Jego otwarcie nast±pi³o 1 wrze¶nia 1966 r. W
sk³ad obwodu szkolnego, oprócz Czapel, wchodzi sze¶æ innych wsi:
Czapelki, Ernestowo, Dziki, Sulnowo, i Skarszewo. Do naszej szko³y
uczêszczaj± te¿ dzieci spoza obwodu.
W zakresie bazy dydaktycznej szko³a dysponuje: 8 salami dydaktycznymi
(oddzia³ przedszkolny, 3 klasopracownie edukacji wczesnoszkolnej
wyposa¿one w tablice interaktywne pozyskane z Urzêdu Marsza³kowskiego
w 2011 r., jedna klasa wyposa¿ona w pomoce dydaktyczne do miejsca
zabaw w szkole w ramach rz±dowego programu „Radosna szko³a”(wniosek
z 2009 r.), 4 klasy dla starszych uczniów, 3 wyposa¿one w tablice
interaktywne pozyskane z Urzêdu Marsza³kowskiego w 2015 r., sal±
informatyczn± wyposa¿on± w ramach programu „Pracownie komputerowe
dla szkó³” w 2007 r., bibliotek± z Internetowym Centrum Multimedialnym,
gabinetem lekarskim, sto³ówk±, kuchni±, sal± gimnastyczn± i si³owni±
wyposa¿on± w ramach programu ‘Szko³a po lekcjach” przez Fundacjê
im. Stefana Batorego oraz przyszkolnym boiskiem wyremontowanym dziêki
wspó³finansowaniu przez Mondi S.A w ¦wieciu. Budynek przystosowany
jest dla osób niepe³nosprawnych (podjazdy do drzwi wej¶ciowych).
Kadra
W szkole pracuje 19 nauczycieli, wiêkszo¶æ z wykszta³ceniem
wy¿szym magisterskim, w tym 14 nauczycieli dyplomowanych, 2 mianowanych
i 3 nauczycieli kontraktowych. Wszyscy nauczyciele s± zatrudnieni
zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami. Sukcesywnie pog³êbiaj± wiedzê
pedagogiczn± na ró¿nego typu kursach doskonal±cych, 6 nauczycieli
ma ukoñczone studia podyplomowe. Kadra pedagogiczna jest w miarê
stabilna.
W szkole jest stanowisko pedagoga na 8 godzin tygodniowo, dla dzieci
doje¿d¿aj±cych prowadzone s± zajêcia ¶wietlicowe. Dzia³a sto³ówka
szkolna. Godziny pracy biblioteki dopasowane s± do czasu zajêæ edukacyjnych.
Lp. |
Nauczyciel |
Nauczane
przedmioty |
1. |
Monika
Or³owska - dyrektor |
j.
polski |
2. |
Emil
Antoniewicz |
historia |
3. |
Leszek
Ciep³uch |
j.
angielski |
4. |
Wies³aw
Fr±ckiewicz |
matematyka |
5. |
Ma³gorzata
Kalinowska |
biologia |
6. |
Anna
Ka³dowska |
socjoterapia,
nauczyciel wspomagaj±cy |
7. |
Beata
Kamiñska |
edukacja
wczesnoszkolna, rewalidacja, pedagog szkolny |
8. |
Kamila
Królewicz |
geografia,
doradztwo zawodowe |
9. |
Jacek
Krzy¿anowski |
przyroda,
wychowanie fizyczne, ekologia |
10. |
Joanna
Kujawska |
¶wietlica,
biblioteka |
11. |
Andrzej
Lewandowski |
matematyka,
informatyka, technika |
12. |
ks.
Karol Myszk |
religia |
13. |
Justyna
Paduch-Jankowska |
j.
polski |
14. |
Katarzyna
Poraj |
chemia,
fizyka |
15. |
Karolina
Ratkowska |
edukacja
wczesnoszkolna, rewalidacja |
16. |
Sylwia
Ró¿añska |
edukacja
wczesnoszkolna,
zajêcia logopedyczne |
17. |
Aleksandra
Sikorska |
nauczyciel
wspomagaj±cy |
18. |
Urszula
¦widerska |
j.
niemiecki |
19. |
Stefan
Warczak |
oddzia³
przedszkolny, muzyka, plastyka |
Pracownicy
niepedagogiczni szko³y
Lp. |
Imiê
i nazwisko |
Pe³niona
funkcja |
1. |
Maria
Chmiel |
kucharka |
2. |
Wioletta
Lewandowska |
sprz±taczka |
3. |
Danuta
Mollus |
sprz±taczka |
4. |
Anna
Rosenkiewicz |
intendentka |
5. |
Zbigniew
Rosiñski |
wo¼ny,
palacz |
Zajêcia
pozalekcyjne
-
Zajêcia dydaktyczno-wyrównawcze
-
-
Raz w tygodniu wyjazd na basen
-
Zajêcia profilaktyczne: "Spójrz inaczej"
-
-
Kulturoznawcze
kó³ko jêzyka angielskiego
-
Kó³ko informatyczne "Komputer jako ¼ród³o wiedzy i
rozrywki"
-
-
Kó³ko turystyczno-rowerowe "Moje pierwsze prawo jazdy"
-
Zajêcia rekreacyjne "Ruch to zdrowie"
Uczniowie
zdolni mog± rozwijaæ swoje zainteresowania, uczestnicz±c
w pracach kó³ek zainteresowañ, konkursach i zawodach sportowych.
Uczniowie maj±cy trudno¶ci w nauce otrzymywali pomoc na
zajêciach dydaktyczno-wyrównawczych.
Ogólne
informacje
W roku szkolnym 2017/2018 w naszej szkole uczy siê 108 uczniów
w 7 oddzia³ach. ¦rednia liczba uczniów w klasie wynosi 15.
Wed³ug danych na najbli¿sze lata taki stan siê utrzyma. W
szkole jest oddzia³ przedszkolny, do którego uczêszcza 23
dzieci.
58 % uczniów jest dowo¿onych do szko³y
17 % by³o przebadanych przez Poradniê Psychologiczno-Pedagogiczn±
w ¦wieciu
54 % uczniów otoczonych jest opiek± w ¶wietlicy szkolnej
45 % uczniów korzysta z posi³ków na szkolnej sto³ówce
100 % uczniów kl. I-V korzysta z programu „Szklanka mleka”
oraz „Owoce w szkole”
Zajêcia
pozalekcyjne
• Zajêcia dydaktyczno-wyrównawcze
• Szkolny Klub Sportowy
• Raz w tygodniu wyjazd na basen
• Zajêcia profilaktyczne: "Spójrz inaczej"
• Otwarta ¶wietlica
• Kó³ka zainteresowañ:
- Kulturoznawcze kó³ko jêzyka angielskiego
- Kó³ko informatyczne "Komputer jako ¼ród³o wiedzy i rozrywki"
- Kó³ko teatralne
- Kó³ko turystyczno-rowerowe "Moje pierwsze prawo jazdy"
- Zajêcia rekreacyjne "Ruch to zdrowie"
Uczniowie zdolni mog± rozwijaæ swoje zainteresowania, uczestnicz±c
w pracach kó³ek zainteresowañ, konkursach i zawodach sportowych.
Uczniowie maj±cy trudno¶ci w nauce otrzymywali pomoc na zajêciach
dydaktyczno-wyrównawczych.
W roku szkolnym 2017/2018 szko³a przyst±pi³a do Projektu nr RPKP.10.02.02-IZ.00-04-026/16
wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego
Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego Nowe mo¿liwo¶ci
w kszta³ceniu..
Celem Projektu jest poprawa warunków dla lepszego rozwoju i wyrównywania
szans edukacyjnych piêciu szkó³ podstawowych i wszystkich klas
gimnazjalnych prowadzonych przez gminê ¦wiecie. Celem g³ównym
proj. realizowanego w okresie 01.09.2017-30.07.2018 jest poprawa
potencja³u edukacyjnego, wzrost wiedzy i umiejêtno¶ci oraz z³agodzenie
dysfunkcji utrudniaj±cych naukê uczniom szkó³ bior±cych udzia³
w projekcie, a tak¿e trwa³a poprawa jako¶ci us³ug edukacyjnych
tych szkó³ poprzez podniesienie kwalifikacji 106 n-li oraz wyposa¿enie
szkó³ w nowoczesne pomoce dydaktyczne.
Zaplanowane wsparcie obejmuje:
a)cztery podstawowe typy zajêæ dla uczniów, które bêd± prowadzone
z uwzglêdnieniem ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
oraz mo¿liwo¶ci psychofizycznych:
-rozwijaj±ce dla uczniów o szczególnych uzdolnieniach i zainteresowaniach;
-wyrównuj±ce dla uczniów z trudno¶ciami w opanowaniu materia³u
z poszczególnych przedmiotów;
-doradztwa zawodowego oraz zajêæ rozwijaj±cych umiejêtno¶ci uczenia
siê;
-zajêcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w
tym z niepe³nosprawno¶ciami.
b)doskonalenie umiejêtno¶ci i kompetencji nauczycieli w zakresie:
-stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjaj±cych wykorzystaniu
metod eksperymentu w edukacji;
-indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
-wykorzystania narzêdzi TIK w dydaktyce;
Od roku 2010 szko³a uczestniczy w Programie Edukacyjnym Ratujemy
i Uczymy Ratowaæ, prowadzonym przez Fundacjê Wielka Orkiestra
¦wi±tecznej Pomocy, objêtym honorowym patronatem Minister Edukacji
Narodowej. W ramach programu przeszkoleni nauczyciele edukacji
wczesnoszkolnej prowadz± zajêcia, w czasie których dzieci ucz±
siê najprostszych zasad udzielania pierwszej pomocy: od prawid³owego
wezwania pomocy przez telefon, po najprostsze czynno¶ci przy osobie
poszkodowanej.
Od 2010 r. w szkole jest realizowany Program nadobowi±zkowych
zajêæ wychowania fizycznego dla dzieci z klas I-III dla gminy
¦wiecie „Polubiæ sport”. Projekt ma na celu podniesienie sprawno¶ci
fizycznej dzieci z najm³odszej grupy szkolnej, przygotowanie dzieci
do uczestnictwa w sporcie oraz do odbioru widowiska sportowego.
Program zak³ada prowadzenie przez nauczyciela wychowania fizycznego
1 godziny zajêæ w ka¿dej klasie edukacji wczesnoszkolnej w okresie
czterech miesiêcy w oparciu o zabawy i gry ruchowe.
W szkole ka¿dy uczeñ ma mo¿liwo¶æ rozwoju swoich pasji i talentów
dziêki szerokiej ofercie kó³ zainteresowañ, w których uczniowie
realizuj± swoje pomys³y i tworz± w³asne projekty. Szko³a pomaga
równie¿ uczniom maj±cym trudno¶ci w nauce, organizuj±c dodatkowe
zajêcia dydaktyczno-wyrównawcze.
Szko³a dba o jako¶æ uczenia siê. Wiedza przekazywana jest ró¿nymi
metodami z naciskiem na metody aktywne. Procesy nauczania i wychowania
s± realizowane z wykorzystaniem nowatorskich rozwi±zañ programowych
w ramach projektów wspó³finansowanych ze ¶rodków Unii Europejskiej.
Nauczyciele wspó³dzia³aj± przy rozwi±zywaniu problemów wychowawczych.
W szkole stosowane s± ró¿ne sposoby wspierania i motywowania uczniów.
Szko³a pracuje zgodnie z koncepcj± pracy przyjêt± przez radê pedagogiczn±
oraz kszta³tuje postawy uczniów w oparciu o „Sylwetkê Absolwenta”
zaakceptowan± przez spo³eczno¶æ szkoln±.
Pozyskiwanie funduszy zewnêtrznych oraz anga¿owanie rodziców i
partnerów szko³y do pomocy pozwala na realizowanie planów dotycz±cych
poprawy warunków lokalowych i wzbogacenie bazy dydaktycznej, dziêki
temu szko³a stwarza odpowiednie warunki do realizacji przyjêtych
planów nauczania.
|